Wissenschaftliche Publikationen

WISSENSCHAFTLICHE PUBLIKATIONEN und ARTIKEL zum Freilernen (Unschooling) und Heimunterricht (Homeschooling)

(In den meisten der vorliegenden Studien wird nicht zwischen Freilernen und Heimunterricht unterschieden. Die Begriffe „Homeschooling“ oder „Home Education“ werden für alle Arten der schulfreien Bildung verwendet. „Unschooling“ meint hingegen immer das Freilernen – die freie Bildung ohne Unterricht)

 

Gray (2015): Bildung der Zukunft. Die Zwangsbeschulung ist überholt: Bildung braucht Freiheit

Gray & Riley (2015): Grown Unschoolers´Evaluation of their Unschooling Experiences: Report I on a Survey of 75 Unschooled Adults

Riley & Gray (2015): Grown Unschoolers´Experiences with Higher Education and Employment: Report II on a Survey of 75 Unschooled Adults

Kunzmann & Gaither (2013): Homeschooling: A Comprehensive Survey of the Research

Blok & Karsten (2011): Inspection of Home Education in European Countries

Ray (2010): Academic Achievement and Demographic Trait of Homeschool Students: A Nationwide Study

Verein Bildung zu Hause Schweiz / Villiger (2010): Privatunterricht und Sozialisation – Ein Widerspruch?

Van Pelt, Allison & Allison (2009): Fifteen Years Later: Home-Educated Canadian Adults

HSLDA / Ray (2009): Homeschool Progress Report 2009 – Academic achievement and demographics

Basham, Merrifield & Hepburn (2007): Home Schooling: From the Extreme to the Mainstream (2nd-edition)

HSLDA / Ray (2003): Homeschooling Grows Up – HSDLA´s synopsis of a new research study an adults who were homeschooled

HSLDA / Ray (2003): Homeschooling wird erwachsen (deutsche Übersetzung)

Basham (2001): Homeschooling: From the Extreme to the Mainstream